fbpx

Léonie de Dreu – Léyoga

Nicolet-Helpende-Hoefjes
Nicolet Nijhuis – Helpende Hoefjes
29 januari 2019
Leonie-Leyoga

Mijn website was aan vernieuwing toe. Eigenlijk wist ik niet zo goed waar ik moest beginnen. Vanuit mijn achtergrond in de communicatie had ik al ervaring met tekstschrijven. Maar hoe doe je dat voor een website?

Zo kwam ik bij het e-boek van Joris terecht en zijn teksten boeiden mij gelijk. Ook de nieuwsbrieven las ik steeds tot het einde. Deze jongen doet iets goed, dacht ik. Zulke teksten wil ik ook wel. Toch wilde ik het werk niet helemaal uit handen geven. Ik ken mijn diensten immers het allerbeste. Ook zat ik absoluut niet te wachten op gladde verkooppraatjes en lokkertjes op mijn website.

Het eerste contact was goed. Joris stelde voor om mij te coachen in het schrijven van mijn eigen teksten. Zo kwam ik achter unieke kenmerken van mijn bedrijf die ik als ondernemer niet zag. “Waarom doe je dat” of “wat levert dat op voor je deelnemers” zijn voorbeelden van vragen die Joris mij stelde. Voordelen van deze manier van werken waren:

  • De afspraken die we maakten zorgden voor een stok achter de deur. Hierdoor kwam dit project eindelijk van de grond.
  • De tips van Joris waren direct toepasbaar in alle vormen van schriftelijke communicatie, waardoor ik ook betere nieuwsbrieven ging schrijven.
  • Ik ging beter nadenken over wat ik wil met mijn bedrijf. Hierdoor werd ik mij bewuster van mijn eigen missie en ging ik die beter uitdragen.

Gaandeweg werd ik niet alleen zekerder in het schrijven van teksten, maar ook over mijn eigen product. Ik werd me bewuster van de waarde van mijn diensten en raakte er bijvoorbeeld van overtuigd dat mijn tarieven te laag waren. Deze heb ik dan ook met bijna 20% verhoogd.

Naast een mooie website dragen de teksten eraan bij dat ik meer sta voor mijn product. Dat is natuurlijk de grootste winst. Daarnaast is communicatie in tijden van crisis enorm belangrijk. Door de lessen van Joris toe te passen heb ik de afgelopen maanden duidelijke nieuwsbrieven geschreven met de juiste toon. Dit tot grote tevredenheid van mijn klanten.

Delen