De stemmetjes in mijn hoofd zijn eindelijk stil

stemmetjes in mijn hoofd zijn stil

Ik heb ze het zwijgen opgelegd.

Ik volg nu 100% mijn intuïtie. Waar het me precies heenleidt, weet ik niet. Ik weet alleen steeds de volgende stap. Alsof je door een dikke mist loopt en alleen kan zien waar je de volgende voet plaatst.

Ik vertrouw erop dat het me brengt naar de realisatie van al mijn zielsverlangens of nog beter. En ik zie nu al de effecten.

Het begon met het verhogen van mijn tarieven.

Vervolgens met de beslissing dat ik véél meer ben dan alleen een schrijfcoach en dat ik me volledig ga richten op intensieve programma’s.

En nu schrijf ik een manifest voor spirituele marketing, waarin mijn liefde voor spiritualiteit, persoonlijke ontwikkeling en marketing samenkomen.

Niet lang geleden zag ik een toekomst voor me waarin ik een spiritual teacher was. Het lijkt erop dat het nu al werkelijkheid is. Voor nu noem ik me dan ook een spirituele marketing & copywriting mentor. En ik realiseer me ook dat hier mijn allergrootste kracht ligt.

Hoe gaaf is het om spiritualiteit met marketing en content te combineren!

Ik ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen. En geniet onderweg van het proces. ❤

Vroeger zou mijn mind echt flink protesteren

Want het voelt veiliger om bij het oude te blijven.

Zou je dat nu wel doen?

Wat als je helemaal geen klanten meer werft?

Het gaat nu toch goed?

En een fractie van een seconde voelde ik ook de angst dat het helemaal fout zou gaan. Wat dan? 

Maar ik ben die angst niet. Ik ben mijn lichaam niet, emoties niet, gedachten niet. Ik ben een ziel die het lichaam, de emoties en de gedachten bestuurt. En dus beslis ik, de ziel, wat ik voel en denk. En ik, als ziel, kies voor vertrouwen.

Om maar gelijk een bruggetje naar je marketing te maken

Ik geloof dat je resultaten voor 80% voortkomen uit je instelling en energie. Uit je gedachten en emoties.

Als je (vaak onbewust) kiest voor angst en tekort is dat ook wat je aantrekt.

Als jij gelooft in jezelf en je waarde, dan zal de wereld zich daar op een gegeven moment naar schikken.

Je programmeert de uiterlijke werkelijkheid met je innerlijke beleving ervan. Dit is de wet van aantrekking en het werkt met name op het vlak van je marketing. Logisch ook, want marketing = klanten aantrekken.

En dus heb je niet alleen met de materiële, praktische kant van marketing te maken (zoals content maken) maar ook met de energetische kant.

Juist met die energetische kant. Want van daaruit volgen de juiste marketing acties. Vanuit de juiste energie.

Iedere manifestatie begint eerst in de energetische wereld

Alles begint met een gedachte of emotie. Zelfs een kerk kan niet gebouwd worden zonder dat daar het idee van de kerk aan voorafgaat.

Ik wil wel gelijk eerlijk met je zijn. Want heel veel dat je over de wet van aantrekking hoort, is niet waar of komt met kanttekeningen. Zo hoor je bijvoorbeeld geregeld dat je alles kan manifesteren dat je wil.

Dat klopt niet.

Je kunt niet alles manifesteren dat je wil.

Zo zijn er ego-verlangens en zielsverlangens. Ego-verlangens zijn moeilijk om te manifesteren.

En bovendien heb je ook nog met karma te maken. Je kunt alles binnen je karma manifesteren. Maar wat daarbuiten ligt niet.

Als iets dat je wil niet past binnen de mogelijkheden van je karma, dan heb je pech

Je moet eerst je karma inlossen om te manifesteren. Gelukkig zijn daar wel technieken en methodes voor. En dat doe je vooral door dienstbaar te zijn aan de wereld.

De les hier is: het is belangrijker om dienstbaar te zijn dan te manifesteren wat je wil. Het is belangrijker om een goed mens te zijn en de wereld te vullen met liefde en compassie, dan te krijgen wat je wil.

Zie je waar ik heenga?

Wat heeft de wereld eraan dat jij krijgt wat je wil als je daarmee de wereld niet een betere plek maakt? Waarom zou God, de Bron of het Universum je dan helpen?

Zorg eerst maar eens dat je een goed mens bent met zuivere intenties! Dat maakt manifesteren veel makkelijker. En je krijgt daar uiteindelijk ook veel meer voor terug.

Dus focus je op dienstbaarheid.

En is dat ook niet waar marketing écht over gaat?

Ja, marketing is klanten aantrekken. Maar dat is slechts 1 kant van de medaille. Want wat ga je vervolgens met die klanten doen? Met welke intentie trek je ze aan?

Spirituele marketing is klanten aantrekken, zodat je ze kan helpen hun leven beter te maken.

Spirituele marketing is dienstbaarheid

Dáár begint het mee.

Je wilt dienstbaar zijn. En om dat te doen, moet je klanten aantrekken. En heb je dus marketing nodig. Je doet het niet voor jezelf. Dat is de oude manier van marketing.

De oude manier van marketing die enkel gericht is op materiële winst voor het bedrijf. Waarbij de klanten op de tweede plaats komen.

We kennen het allemaal wel. En daarom hebben ook zoveel bewuste mensen een afkeer van deze marketing.

Maar zoals je ziet kan het ook anders. Met spirituele marketing. En geloof me, het is niet alleen een mooi idee. Want het is makkelijk om te zeggen dat spirituele marketing dienstbaarheid is.

Je moet er ook iets voor doen en ernaar leven.

En nee, er bestaan geen trucjes waarmee je even een hoop klanten manifesteert.

Nog zoiets waar het vaak misgaat bij de wet van aantrekking.

Als het zo simpel was, dan had iedereen toch alle verlangens al gerealiseerd? Hoe ver ben jij dan nu?

De wet van aantrekking is geen simpel trucje

Het is het gevolg van een heleboel zaadjes planten en een goed karakter met de juiste intenties.

Het is een way of life, geen shortcut.

Iedereen die je het laatste laat geloven is misguided of onwetend.

Zo is spirituele marketing ook een way of life. Een movement.

Ik noem het expres geen energetische marketing, omdat het méér is dan energie. Het is meer dan manifesteren en de wet van aantrekking.

Het is een spiritual practice.

En daarom schrijf ik nu het manifest spirituele marketing. Binnenkort meer daarover.

Ik hoop dat ik je heb mogen inspireren!

Namasté.