SEO-tekstschrijver gezocht? Let op deze 3 punten
Ben je op zoek naar een geweldige SEO-tekstschrijver? Iemand die je helpt om zo hoog mogelijk in Google te komen? Slim. Want hoe hoger je in Google komt, hoe meer bezoekers je naar je website trekt.
Een goede SEO-tekstschrijver doet echter meer dan dat, omdat meer bezoekers niet altijd meer klanten betekent. Terwijl het daar uiteindelijk wel om draait, toch? De beste SEO-tekstschrijvers denken daarom vanuit een marketingperspectief.
Benieuwd hoe je een goede freelance SEO-tekstschrijver vindt? Let dan op de volgende drie punten.
1. Een goede SEO-tekstschrijver trekt de juiste bezoekers aan
Ten eerste wil je de juiste bezoekers aantrekken. Bezoekers die bij jouw doelgroep horen. Het liefst bezoekers die erg veel weghebben van jouw ideale klanten. Om dat soort bezoekers aan te trekken, moet je op hun beleving aansluiten. Zo is het belangrijk dat je de juiste onderwerpen kiest en ze met de juiste toon aanspreekt. Je hebt dus een SEO-tekstschrijver nodig die aantrekkelijke content kan bedenken én schrijven. Dat gaat een stuk verder dan wat zoekwoorden in een tekst plaatsen.
Een goede SEO-tektschrijver onderzoekt daarom eerst wie jouw doelgroep of ideale klant is.
2. Een professionele SEO-tekstschrijver overtuigt bezoekers om klant te worden
Ten tweede wil je die bezoekers overtuigen. Ze aanzetten tot actie, zoals het kopen van je product of dienst. Want alleen meer bezoekers is niet genoeg. Je wilt dat ze uiteindelijk klant worden, toch? Om dat te bereiken, heb je een SEO-tekstschrijver nodig die wervende teksten schrijft. Het liefst dus iemand die verstand heeft van online copywriting.
Geen idee wat dat is? Copywriting is de kunst van het overtuigend schrijven. Een copywriter schrijft o.a. marketing- en verkoopteksten. Je kunt een copywriter daarom zien als een verkoper achter een toetsenbord. Helaas is niet iedere tekstschrijver een copywriter. Zorg er daarom voor dat jouw SEO-tekstschrijver dat wel is.
Makkelijk is dat niet, want iedereen kan zich copywriter noemen. Ook mensen die het dus eigenlijk niet zijn. Hoe vind je dan een echte copywriter? Een goede copywriter kan je alles vertellen over de psychologie achter verkopen. Bovendien kent hij copywriting formules zoals AIDA, PAS en PES (die laatste heb ik zelf bedacht!).
3. De beste SEO-tekstschrijvers creëren onweerstaanbare content die rijp is voor promotie
Ten derde (bijv. in het geval van blogartikelen) wil je dat je content zoveel mogelijk gedeeld wordt. De beste SEO-tekstschrijvers creëren daarom content die zó aantrekkelijk is dat anderen het willen delen. Op die manier kom je nog hoger in Google en vergroot je tegelijkertijd je zichtbaarheid en naamsbekendheid. Ideaal, toch?
Natuurlijk kun je wachten en hopen dat je tekst door anderen opgepikt wordt. Maar het schrijven van een goede tekst is meestal niet genoeg om dat (snel) te bereiken. Daarom is het belangrijk om je content bij de juiste partijen onder de aandacht te brengen. Oftewel: je wilt je content promoten. Je snapt vast wel dat je content dan ook echt steengoed moet zijn.
De allerbeste SEO-tekstschrijvers creëren daarom content met promotie in het achterhoofd. Boeiende, unieke content, die rijp is voor promotie. Bovendien nemen ze – als je dat wilt – zelfs de promotie voor je uit handen. Ze doen er alles aan om maximaal resultaat voor jou te bereiken.
Ervaren freelance SEO-tekstschrijver gezocht?
Ben jij op zoek naar een ervaren freelance SEO-tekstschrijver, die alle drie de bovenstaande punten begrijpt en beheerst? Ja? Want dan weet ik wel iemand die ik je kan aanbevelen. Dat ben ik. 😉
Ik kan je als doorgewinterde SEO-copywriter en tekstschrijver op alle vlakken ondersteunen. En bereik met alle liefde geweldige resultaten voor je. Het enige wat jij nu hoeft te doen is contact met mij opnemen. Dan bespreken we je project, je wensen en je doelen. En kijken we of we een match zijn. Geheel gratis en vrijblijvend. Hoe? Vul het formulier op deze pagina in.