Online zichtbaarheid vergroten: het gaat niet over jou!

Online zichtbaarheid vergroten

Veel ondernemers struggelen met hun online zichtbaarheid vergroten. En ik snap het. Je moet jezelf laten zien, aanwezig zijn, het ligt soms uit je comfortzone, het voelt als moeten…

Genoeg excuses om niet volop aan je online zichtbaarheid te werken.

Maar wat nou als online zichtbaarheid niet over jou gaat

Wat nou als ik je vertel dat het over je klant gaat. En dat is ook zo. Laat het me uitleggen…

“Als de student er klaar voor is, verschijnt de leraar.”

Je hebt vast wel eens van dit gezegde gehoord. Zo niet, dan heb je dat nu. 😉

Dit gezegde is echter niet compleet, dus ik ga het voor je aanvullen.

“Als de student er klaar voor is, verschijnt de leraar, maar de leraar moet dan wel zichtbaar zijn.”

Als coach, trainer, therapeut, healer of andere ondernemer die mensen helpt, ben jij zo’n leraar.

Je wilt dan ook verschijnen voor de juiste studenten. Ik wel in ieder geval. Want ik ben ook zo’n leraar.

Tegenwoordig is het zo simpel, je kunt gewoon online verschijnen. Met je website of een blog in de zoekresultaten van Google. Met wat foto’s en een tekst op Instagram, Facebook, LinkedIn.

Dat doen veel ondernemers ook.

Maar doe jij er alles aan om je online zichtbaarheid te vergroten?

Haal jij het uiterste uit jezelf om je online zichtbaarheid te vergroten?

Toen ik net begon met ondernemen, dacht ik dat ik overal zichtbaar moest zijn. Dat probeerde ik, maar het werkte voor geen meter. Ik kreeg er geen energie van. Maar ik had ook nog geen boeiende boodschap. Ik deelde standaard informatie, tips en tricks. Meuk die iedereen kan delen.

Ik kapte ermee, omdat het niet goed voelde.

Daarna begon ik opnieuw op 1 netwerk te posten: LinkedIn. En alleen als ik er echt zin in had. En alleen als het bericht ook vanuit inspiratie kwam. Ik deelde meer over mezelf en waar ik voor sta. Dat maakte ook meer indruk dan de standaard content die ik daarvoor deelde.

Als ik niets te delen had, dan was ik een aantal weken niet aanwezig.

Prima. Ik haalde er toch een hoop klanten uit.

Nu sta ik er opnieuw anders in.

Ik wil zoveel mogelijk online zichtbaar zijn

Ik groei actief mijn netwerk, zoals het aantal volgers op Instagram, zodat ik mijn online zichtbaarheid kan vergroten. Ik wil er namelijk zijn voor die student die mij als teacher nodig heeft.

En als ik niet het maximale doe, dan verschijn ik misschien niet op het juiste moment als iemand mij nodig heeft.

Wat moet die student dan?

Nog langer tegen problemen aanhikken? Wachten tot ik eindelijk een keer verschijn, zodat hij dan pas aan z’n verlangens kan werken?

Vet zonde, toch?

Doe er daarom alles aan om je online zichtbaarheid te vergroten

Ik geloof dat er een hoop klanten zijn die op mij zitten te wachten. Die op jou zitten te wachten. Maar wat doe jij eraan om ze te bereiken? Doe jij je best om online zichtbaar te zijn en je bereik te vergroten?

En kan je dat nog een tandje hoger zetten, zonder jezelf erin te verliezen? Ik herhaal: zonder jezelf erin te verliezen.

Zo ja, gaaaan met die banaaaan.

Je studenten hebben je nodig.

Ze wachten op je.

Ben aanwezig. Toon commitment. Span je in. Doe wat nodig is. Heb er plezier in.

En pluk dan de vruchten.

Remember: je doet het uiteindelijk niet voor jezelf.

Dus de volgende keer dat jij het gevoel hebt dat je online zichtbaar ‘moet’ zijn en daar eigenlijk geen zin in hebt, denk dan aan je studenten. En wat je voor hen kan betekenen.

Maak net zoals ik de switch, als je daar nog niet bent. Online zichtbaar zijn, gaat uiteindelijk niet over jou. Over jezelf laten zien.

Online zichtbaarheid gaat over dienstbaarheid

Er zijn studenten die jou nodig hebben. Maar dan moet je wel verschijnen. En dan is het dus handig dat je zoveel mogelijk online zichtbaar bent, zonder jezelf voorbij te lopen.

Het kan zomaar zijn dat je met een stuk content:

  • Iemand helpt de dag door te komen, zonder 16 tissues vol te snotteren
  • Iemand inspireert om eindelijk stappen te zetten richting zijn dromen
  • Een inzicht geeft dat iemand nieuwe klanten oplevert, waarmee zowel de ondernemer als zijn klanten geholpen zijn.

Wie weet betekent dit bericht ook zoiets voor jou. Als dat zo is, dan vind ik het heel leuk als je een reactie achterlaat.

Lees hier meer over spirituele marketing. Dit bericht is namelijk gebaseerd op de principes van spirituele marketing, zoals dienstbaarheid, en deugden zoals commitment en inspanning.