Je bent een bewuste (spirituele) coach, trainer, therapeut, dienstverlener of andere creatieve, intuïtieve expert. Je wilt graag met je droomklanten werken, maar...
Geloof me, ik snap precies waar jij mee worstelt. Ik stond namelijk ook ooit op deze plek.
Gelukkig heb ik goed nieuws voor je. Je hoeft namelijk niet te worstelen. Je kunt genoeg leuke klanten aantrekken. Zodra je precies weet wie je droomklant is, trek je die ook veel makkelijker aan.
Ontdek in een gratis kennismakingsgesprek of ik je kan helpen
Echt helder en specifiek?
Geen vage omschrijving op een kladpapiertje, maar een gedetailleerd en duidelijk profiel, inclusief persona?
Weet je exact waar je ideale klant mee worstelt? Wat zijn dromen en diepste verlangens zijn? Welke excuses en bezwaren hem tegenhouden om die dromen te bereiken?
Nee?
Grote kans dat dit de reden is waarom je business nu nog niet zo loopt als je zou willen.
Waarom je nog niet exclusief met je droomklanten werkt.
Waarom je moeite hebt om overtuigende teksten te schrijven, waarmee je jouw droomklanten als een magneet aantrekt.
Als tekstschrijver zocht ik via online freelance platforms naar klanten.
Ik was al lang blij als ik een klant kreeg. Het maakte niet uit wie.
Veel opdrachtgevers waren simpelweg op zoek naar de goedkoopste optie. Gelukkig wist ik toch met veel moeite genoeg klanten binnen te halen die enigszins redelijk betaalden.
Helaas kwam het bedrag nergens in de buurt van wat ik wilde verdienen. Waardoor ik regelmatig in de stress zat over mijn inkomsten.
Ik leefde van factuur tot factuur.
Soms lukte het me maar net om de eindjes aan elkaar te knopen. En af en toe moest ik zelfs geld lenen om te overleven. Absoluut niet ideaal, dus.
Ik had genoeg dromen. Ik wilde een betekenisvolle business bouwen en impact maken. Ik wilde fijner wonen. Meer reizen. Meer leuke dingen doen in mijn vrije tijd. En ik wist dat ik het in me had.
Dat je een doelgroep of ideale klant “moest” kiezen, las ik in verschillende artikelen. Maar lang dacht ik, ‘heeft dat eigenlijk wel zin’.
Ik haalde mijn informatie over ondernemen vooral bij Amerikaanse bedrijven en experts.
En dan dacht ik, ‘leuk, zal heus wel werken voor de immens grote Amerikaanse markt. Maar werkt dat ook voor mij, als copywriter, in het oh zo kleine Nederland? Is de markt hier niet te klein?’
Totdat ik geluk had en een hele leuke klant aantrok.
(Nouja, geluk was het niet. Ik geloof dat het universum me een duwtje in de goede richting gaf.)
Een klant waar ik ook nog eens heel veel van leerde qua ondernemen.
Zij hadden een duidelijke ideale klant. En ze hadden tienduizenden volgers op social media. Zo leerde ik dat er dus echt wel genoeg klanten in Nederland zijn.
Toch strubbelde ik nog even door.
Toen ik weer naar een lege bankrekening zat te kijken, besloot ik het roer om te gooien.
Ik koos mijn ideale klant, paste mijn website teksten aan en stelde een aantal Google ads in.
Een aantal dagen later had ik al een ideale klant.
Sindsdien is ondernemen nooit meer hetzelfde geweest voor me. Ik werk met veel leukere klanten die me ook nog eens veel beter betalen.
Ik verdubbelde zelfs 2x mijn prijzen.
Ik maak nu meer impact, terwijl ik ook nog eens minder tijd en energie kwijt ben aan het werven van klanten.
Ondernemen is voor mij nu véél leuker. Omdat ik exclusief met mijn droomklanten werk, ervaar ik nu eindelijk die diepe voldoening.
Ik woon en werk nu al jaren vanuit Bali. Voor mij is dit de ultieme vrijheid die ik als ondernemer voor mezelf heb gecreëerd.
Ook jij kan dit allemaal bereiken als je de juiste klanten aantrekt. Je droomklanten. En dat begint allemaal met het bepalen van je ideale klant.
Ontdek in een gratis kennismakingsgesprek of ik je kan helpen
Met een duidelijk profiel en persona van je droomklant, weet je voortaan altijd hoe je jouw droomklanten het beste benadert. Je weet:
Je kunt nu alles wat je doet beter op je ideale klanten afstemmen: je aanbod, je marketing, je teksten. Logisch dat dit meer resultaat oplevert!
Sowieso zorgt de juiste focus alleen al voor meer klanten, omdat je nu ook de wet van aantrekkingskracht voor je laat werken. Wat je aandacht geeft, groeit.
De eerste keer dat ik dit met een klant deed, ontstond er al snel magie. Want een paar dagen later had ze al een afspraak met een ideale klant. Nog voordat ze haar teksten had veranderd! Dit is potentieel wat je met helderheid over je ideale klant kan bereiken.
Je weet precies waar je ideale klant mee worstelt en waar ze naar verlangt. Daarom kun jij perfect afgestemde content schrijven (en je kunt een perfect matchend aanbod creëren).
Je werkt met je favoriete klanten, die je helemaal zelf mag uitkiezen. Je klanten zijn zó leuk dat je ze haast gratis zou willen helpen (maar dat doe je niet, je kent je waarde). Hoe fijn kan het zijn?
Je kunt je profileren als de ultieme expert in jouw vakgebied voor je ideale klant. Mensen werken liever met een specialist die uitblinkt op één gebied dan een generalist die alles een beetje kan.
Juist omdat jij dé expert bent en omdat je een superfijne band met je klanten hebt, zijn ze bereid je meer te betalen. Zonder gezeur en gedoe. En ze verwijzen je maar al te graag door.
Je bent minder tijd kwijt aan je marketing, omdat je veel beter weet hoe je jouw ideale klanten bereikt en hoe je boodschap trefzeker bij ze aankomt. Je communicatie wordt veel eenvoudiger en effectiever.
De klanten die helemaal niet bij je passen melden zich niet meer, omdat ze zich niet aangesproken voelen. Zo filter je zonder moeite de lastige klanten er bij voorbaat al uit!
Wanneer je glashelder weet wie jouw droomklant is, schrijf je veel eenvoudiger teksten waarmee je ze als een magneet aantrekt.
Als je ideale klant het gevoel heeft dat jouw content écht voor haar bestemd is, dan creëer je die magische verbinding die je zoekt.
En als je na een tijdje bij je ideale klanten bekend staat als dé expert, dan komen klanten vanzelf naar jou toe omdat ze dolgraag met jou willen werken. Zo trek je op de automatische piloot klanten aan.
Je weet waar je klant online uithangt, en wat zijn eigenschappen en interesses zijn. Je stemt nu zonder moeite jouw marketingacties volledig op je klant af.
Je kunt bijvoorbeeld jouw advertenties veel gerichter serveren. Zo behaal je gemakkelijk meer resultaat voor minder kosten.
Bovendien creëer je in (verkoop)gesprekken met je ideale klant veel sneller verbinding, omdat je precies weet waar je klant mee worstelt en wat zijn diepste verlangens zijn.
Door alleen nog maar met je ideale klanten te werken, wordt je steeds beter in wat je doet.
Je kunt meer betekenen voor je droomklanten en bereikt in een kortere tijd fantastische resultaten.
De kans is groot dat je jouw tarieven wilt verhogen, omdat je meer zelfvertrouwen ontwikkelt in jouw waarde. Bovendien kun je de tarieven verhogen zonder dat je ideale klanten daar moeite mee hebben. Ze zijn volledig bereid om te betalen wat jij waard bent!
Ontdek in een kennismakingsgesprek of ik je kan helpen
Stap 1
Vraag een kennismakingsgesprek aan en ontdek of dit aanbod geschikt is voor je. Zo ja, dan schaf je het mini-programma aan en mag je door naar stap 2.
Stap 2
Je krijgt toegang tot het mini-programma en plant alvast een feedbackgesprek met me in. In het mini-programma vul je stap voor stap jouw ideale klantprofiel en -persona in.
Stap 3
Tijdens het Zoom gesprek krijg je feedback op het ingeleverde materiaal en passen we jouw ideale klantpersona aan, zodat je droomklant zo helder mogelijk is.
Stap 4
Na het gesprek ontvang je het aangepaste klantpersona. Dit is letterlijk goud waard! Zet je schrap om de eerste manifestaties te ontvangen. ;)
Naast het ingevulde ideale klantpersona, krijg je tijdens het gesprek ook nog tips om je teksten verbeteren, zodat je de kans vergroot om je droomklanten ook echt aan te trekken.
Hiermee kun je direct je (web)teksten (laten) aanpassen. En dat levert je potentieel vele nieuwe droomklanten op.
Het beste: je hebt nu het hele proces geleerd en weet hoe je een ideale klant bepaalt. Je ideale klant staat niet voor altijd vast. Die verandert en groeit namelijk met jou en je aanbod mee.
Bovendien leer je regelmatig meer over je ideale klant. Zie je ideale klantprofiel en -persona daarom vooral als een levend document, waarin je wanneer nodig aanpassingen maakt. Je gaat hier dus ongetwijfeld zelf nog mee aan de slag. Je krijgt dan ook levenslang toegang tot het online mini-programma.
Daarom heb je de rest van je ondernemersleven profijt van deze droomklant sessie.
Ontdek in een gratis kennismakingsgesprek of ik je kan helpen
Ik snap het als je moeite hebt om volledig voor je ideale klant te gaan. Ik twijfelde óók over alle onderstaande vragen. Maar nu weet ik dat geen enkel punt klopt.
Ontdek in een gratis kennismakingsgesprek of ik je kan helpen