Creëer een profiel 
en persona van je
droomklant

Ontdek alles wat je over je ideale klant moet weten om magnetische teksten te schrijven

Je wilt zielsgraag met je droomklanten werken

Je bent een bewuste (spirituele) coach, trainer, therapeut, dienstverlener of andere creatieve, intuïtieve expert. Je wilt graag met je droomklanten werken, maar...

  • Op dit moment trek je online nog niet voldoende droomklanten aan.  Hoe schrijf je content waarmee je dat wél doet?
  • Je voelt je niet echt in je flow, want je trekt regelmatig klanten aan die eigenlijk niet goed bij je passen. 
  • Je vindt het lastig om teksten te schrijven die aantrekkelijk, overtuigend en verbindend zijn. Hoe spreek je nou je ideale klanten aan?
  • Je werkt soms met lastige of vervelende klanten, die je eerlijk gezegd liever kwijt dan rijk bent.
  • Je hebt geen idee wat je moet schrijven om leuke, goed betalende klanten aan te trekken.

Geloof me, ik snap precies waar jij mee worstelt. Ik stond namelijk ook ooit op deze plek. 

 

Gelukkig heb ik goed nieuws voor je. Je hoeft namelijk niet te worstelen. Je kunt genoeg leuke klanten aantrekken. Zodra je precies weet wie je droomklant is, trek je die ook veel makkelijker aan.

Ontdek in een gratis kennismakingsgesprek of ik je kan helpen

Weet jij eigenlijk wel wie je droomklant is?

Echt helder en specifiek?

 

Geen vage omschrijving op een kladpapiertje, maar een gedetailleerd en duidelijk profiel, inclusief persona?

 

Weet je exact waar je ideale klant mee worstelt? Wat zijn dromen en diepste verlangens zijn? Welke excuses en bezwaren hem tegenhouden om die dromen te bereiken?

 

Nee? 

 

Grote kans dat dit de reden is waarom je business nu nog niet zo loopt als je zou willen.

 

Waarom je nog niet exclusief met je droomklanten werkt.

 

Waarom je moeite hebt om overtuigende teksten te schrijven, waarmee je jouw droomklanten als een magneet aantrekt.

Nog niet zo lang geleden worstelde ik om genoeg leuke klanten te werven

Klanten werven ging alles behalve moeiteloos

Als tekstschrijver zocht ik via online freelance platforms naar klanten. 

 

Ik was al lang blij als ik een klant kreeg. Het maakte niet uit wie.

 

Veel opdrachtgevers waren simpelweg op zoek naar de goedkoopste optie. Gelukkig wist ik toch met veel moeite genoeg klanten binnen te halen die enigszins redelijk betaalden.

 

Helaas kwam het bedrag nergens in de buurt van wat ik wilde verdienen. Waardoor ik regelmatig in de stress zat over mijn inkomsten

 

Ik leefde van factuur tot factuur. 

 

Soms lukte het me maar net om de eindjes aan elkaar te knopen. En af en toe moest ik zelfs geld lenen om te overleven. Absoluut niet ideaal, dus.

 

Ik had genoeg dromen. Ik wilde een betekenisvolle business bouwen en impact maken. Ik wilde fijner wonen. Meer reizen. Meer leuke dingen doen in mijn vrije tijd. En ik wist dat ik het in me had.

Hoe trek je de juiste klant aan?

Maar waarom ploeterde ik dan zo?

Dat je een doelgroep of ideale klant “moest” kiezen, las ik in verschillende artikelen. Maar lang dacht ik, ‘heeft dat eigenlijk wel zin’

 

Ik haalde mijn informatie over ondernemen vooral bij Amerikaanse bedrijven en experts.

 

En dan dacht ik, ‘leuk, zal heus wel werken voor de immens grote Amerikaanse markt. Maar werkt dat ook voor mij, als copywriter, in het oh zo kleine Nederland? Is de markt hier niet te klein?’

 

Totdat ik geluk had en een hele leuke klant aantrok. 

 

(Nouja, geluk was het niet. Ik geloof dat het universum me een duwtje in de goede richting gaf.)

 

Een klant waar ik ook nog eens heel veel van leerde qua ondernemen.

 

Zij hadden een duidelijke ideale klant. En ze hadden tienduizenden volgers op social media. Zo leerde ik dat er dus echt wel genoeg klanten in Nederland zijn.

 

Toch strubbelde ik nog even door. 

Ik besloot het roer om te gooien

Toen ik weer naar een lege bankrekening zat te kijken, besloot ik het roer om te gooien. 

 

Ik koos mijn ideale klant, paste mijn website teksten aan en stelde een aantal Google ads in. 

 

Een aantal dagen later had ik al een ideale klant. 

 

Sindsdien is ondernemen nooit meer hetzelfde geweest voor me. Ik werk met veel leukere klanten die me ook nog eens veel beter betalen.

 

Ik verdubbelde zelfs 2x mijn prijzen.

 

Ik maak nu meer impact, terwijl ik ook nog eens minder tijd en energie kwijt ben aan het werven van klanten. 

 

Ondernemen is voor mij nu véél leuker. Omdat ik exclusief met mijn droomklanten werk, ervaar ik nu eindelijk die diepe voldoening.

 

Ik woon en werk nu al jaren vanuit Bali. Voor mij is dit de ultieme vrijheid die ik als ondernemer voor mezelf heb gecreëerd.

 

Ook jij kan dit allemaal bereiken als je de juiste klanten aantrekt. Je droomklanten. En dat begint allemaal met het bepalen van je ideale klant.

Ik besloot het roer om te gooien en voor een droomklant te kiezen

Ontdek in een gratis kennismakingsgesprek of ik je kan helpen

Stel je eens voor dat jij bepaalt met wie je wilt werken.

Je mag de leukste klanten uitkiezen. En er zijn altijd meer dan genoeg van dit soort klanten...

Wie zou je kiezen?

Wat zou het voor jou als ondernemer betekenen?

Hoe geweldig zou het zijn?

Weet exact wat je moet schrijven om je droomklanten aan te trekken

Met een duidelijk profiel en persona van je droomklant, weet je voortaan altijd hoe je jouw droomklanten het beste benadert. Je weet:

  • hoe je het beste op de belevingswereld van je droomklanten aansluit, zodat ze zich begrepen, gehoord en gezien voelen;
  • hoe je ze kan helpen om hun grootste angsten en bezwaren los te laten, zodat hun verlangen om te groeien groter is dan hun huidige comfortzone;
  • hoe je ze op een prettige manier verleidt en in extase brengt, zodat ze niets liever doen dan voor jou kiezen;
  • hoe je op een integere, ethische en authentieke manier voor verbinding met je droomklanten zorgt;
  • hoe je laat zien dat jij de beste persoon bent om mee samen te werken. Zonder nare, gladde, pusherige verkooppraatjes.

Je kunt nu alles wat je doet beter op je ideale klanten afstemmen: je aanbod, je marketing, je teksten. Logisch dat dit meer resultaat oplevert!

 

Sowieso zorgt de juiste focus alleen al voor meer klanten, omdat je nu ook de wet van aantrekkingskracht voor je laat werken. Wat je aandacht geeft, groeit.

De eerste keer dat ik dit met een klant deed, ontstond er al snel magieWant een paar dagen later had ze al een afspraak met een ideale klant. Nog voordat ze haar teksten had veranderd! Dit is potentieel wat je met helderheid over je ideale klant kan bereiken.

Werf de klanten die het beste bij je passen

Schrijf perfect afgestemde teksten

Je weet precies waar je ideale klant mee worstelt en waar ze naar verlangt. Daarom kun jij perfect afgestemde content schrijven (en je kunt een perfect matchend aanbod creëren).

Werk met je droomklanten

Je werkt met je favoriete klanten, die je helemaal zelf mag uitkiezen. Je klanten zijn zó leuk dat je ze haast gratis zou willen helpen (maar dat doe je niet, je kent je waarde). Hoe fijn kan het zijn?

Word de go-to expert

Je kunt je profileren als de ultieme expert in jouw vakgebied voor je ideale klant. Mensen werken liever met een specialist die uitblinkt op één gebied dan een generalist die alles een beetje kan.

Maak meer winst

Juist omdat jij dé expert bent en omdat je een superfijne band met je klanten hebt, zijn ze bereid je meer te betalen. Zonder gezeur en gedoe. En ze verwijzen je maar al te graag door. 

Creëer meer vrijheid

Je bent minder tijd kwijt aan je marketing, omdat je veel beter weet hoe je jouw ideale klanten bereikt en hoe je boodschap trefzeker bij ze aankomt. Je communicatie wordt veel eenvoudiger en effectiever.

Filter de lastige klanten eruit

De klanten die helemaal niet bij je passen melden zich niet meer, omdat ze zich niet aangesproken voelen. Zo filter je zonder moeite de lastige klanten er bij voorbaat al uit!

Trek je droomklanten als een magneet aan

Schrijf de beste teksten

Wanneer je glashelder weet wie jouw droomklant is, schrijf je veel eenvoudiger teksten waarmee je ze als een magneet aantrekt.

 

Als je ideale klant het gevoel heeft dat jouw content écht voor haar bestemd is, dan creëer je die magische verbinding die je zoekt.

 

En als je na een tijdje bij je ideale klanten bekend staat als dé expert, dan komen klanten vanzelf naar jou toe omdat ze dolgraag met jou willen werken. Zo trek je op de automatische piloot klanten aan.

Schrijf teksten waarmee je jouw droomklant aantrekt
Geef je marketing een boost

Geef je marketing een boost

Je weet waar je klant online uithangt, en wat zijn eigenschappen en interesses zijn. Je stemt nu zonder moeite jouw marketingacties volledig op je klant af. 

 

Je kunt bijvoorbeeld jouw advertenties veel gerichter serveren. Zo behaal je gemakkelijk meer resultaat voor minder kosten.  

 

Bovendien creëer je in (verkoop)gesprekken met je ideale klant veel sneller verbinding, omdat je precies weet waar je klant mee worstelt en wat zijn diepste verlangens zijn.  

Geef meer en ontvang meer

Door alleen nog maar met je ideale klanten te werken, wordt je steeds beter in wat je doet. 

 

Je kunt meer betekenen voor je droomklanten en bereikt in een kortere tijd fantastische resultaten.

 

De kans is groot dat je jouw tarieven wilt verhogen, omdat je meer zelfvertrouwen ontwikkelt in jouw waarde. Bovendien kun je de tarieven verhogen zonder dat je ideale klanten daar moeite mee hebben. Ze zijn volledig bereid om te betalen wat jij waard bent! 

Geef meer en ontvang meer

Ontdek in een kennismakingsgesprek of ik je kan helpen

Wat krijg je precies?

  • Toegang tot het online mini-programma met alle belangrijke documenten en templates 
    (waar je feedback op krijgt)
  • 1 diepgaande Zoom-sessie
    (waarin we samen je droomklant verhelderen)
  • Samen passen we je ideale klantpersona aan (op basis van het gesprek en het door jou ingeleverde materiaal)
  • Lege templates
    (als je zelf een nieuw profiel of persona wilt maken)
  • Tips om magnetische teksten te schrijven
    (voor je website of andere content)

Dit is hoe we te werk gaan

Stap 1

 

Vraag een kennismakingsgesprek aan en ontdek of dit aanbod geschikt is voor je. Zo ja, dan schaf je het mini-programma aan en mag je door naar stap 2.

Stap 2

 

Je krijgt toegang tot het mini-programma en plant alvast een feedbackgesprek met me in. In het mini-programma vul je stap voor stap jouw ideale klantprofiel en -persona in. 

Stap 3

 

Tijdens het Zoom gesprek krijg je feedback op het ingeleverde materiaal en passen we jouw ideale klantpersona aan, zodat je droomklant zo helder mogelijk is. 

Stap 4

 

Na het gesprek ontvang je het aangepaste klantpersona. Dit is letterlijk goud waard! Zet je schrap om de eerste manifestaties te ontvangen. ;)

Naast het ingevulde ideale klantpersona, krijg je tijdens het gesprek ook nog tips om je teksten verbeteren, zodat je de kans vergroot om je droomklanten ook echt aan te trekken. 

 

Hiermee kun je direct je (web)teksten (laten) aanpassen. En dat levert je potentieel vele nieuwe droomklanten op. 

 

Het beste: je hebt nu het hele proces geleerd en weet hoe je een ideale klant bepaalt. Je ideale klant staat niet voor altijd vast. Die verandert en groeit namelijk met jou en je aanbod mee.

 

Bovendien leer je regelmatig meer over je ideale klant. Zie je ideale klantprofiel en -persona daarom vooral als een levend document, waarin je wanneer nodig aanpassingen maakt. Je gaat hier dus ongetwijfeld zelf nog mee aan de slag. Je krijgt dan ook levenslang toegang tot het online mini-programma.

 

Daarom heb je de rest van je ondernemersleven profijt van deze droomklant sessie.

Ontdek in een gratis kennismakingsgesprek of ik je kan helpen

Houd dit je tegen om niet NU voor je droomklant en droombusiness te gaan?

Ik snap het als je moeite hebt om volledig voor je ideale klant te gaan. Ik twijfelde óók over alle onderstaande vragen. Maar nu weet ik dat geen enkel punt klopt.

 

Ik ben bang om juist minder klanten te krijgen. Loop ik niet een hoop potentiële klanten mis door ze uit te sluiten?Door te kiezen trek je juist méér klanten aan. En ook nog eens leukere klanten. Juist door niet te kiezen sluit je bijna iedereen uit. Want dan spreek je niemand écht aan.

Ik vraag me af of ik wel genoeg klanten kan werven als ik voor een specifieke droomklant ga. Wat als deze groep simpelweg té klein is?Van bijna iedere groep ideale klanten zijn er wel genoeg. Als ik kijk naar mijn ideale klant, daar zijn er echt duizenden van. En mijn droomklant is al super specifiek. En anders kan je altijd nog uitbreiden.

Ik wil zo graag iedereen helpen. Kan ik daarom niet beter voor een grote doelgroep kiezen?Het is veel moeilijker om een grote doelgroep klanten aan te trekken. Bovendien dien je daar je klanten helemaal niet mee. Je kunt het meeste betekenen voor de klanten die het beste bij je passen. Ga daar dan ook voor!

Wat als ik de verkeerde klant kies? Wat maakt het nou eigenlijk uit als je de verkeerde ideale klant kiest? Je mag toch fouten maken. Daar leer je van. Zo kom je weer dichterbij je echte ideale klant. Het is niet alsof je eraan vastzit. Het ontdekken van je droomklant is en blijft een bewustzijnsproces.

Ik weet op gevoel wel wie mijn droomklant is. Ik heb zo'n uitgebreid profiel toch helemaal niet nodig?Zelfs als jij denkt het uit je hoofd of op gevoel wel te weten, dan zul je erachter komen dat je nog véél meer over je ideale kunt kunt leren dan je denkt. Tenminste, als je er serieus mee aan de slag gaat. Ik nodig je met heel mijn hart uit om dat nu bij mij te doen.

Ontdek in een gratis kennismakingsgesprek of ik je kan helpen