Creëer een gedetailleerd 
profiel van je droomklant

Ontdek alles wat je over je ideale klant moet weten en ontvang tips en feedback om je droomklant met je teksten aan te trekken

Heb jij al helder wie je droomklant is?

Echt helder en specifiek? Geen vage omschrijving op een kladpapiertje, maar een gedetailleerd en duidelijk profiel, inclusief persona?

 

Weet je exact waar je ideale klant mee worstelt? Waar hij ‘s nachts wakker van ligt? Wat zijn grootste angst is? Wat zijn dromen en diepste verlangens zijn? Welke excuses en bezwaren hem tegenhouden om die dromen te bereiken?

 

Nee? 

 

Grote kans dat dit de reden is waarom je business nu nog niet zo loopt als je zou willen. Waarom je nog niet exclusief met je droomklanten werkt. Waarom je moeite hebt om overtuigende teksten te schrijven, waarmee je jouw droomklanten als een magneet aantrekt.

Herken je een van de volgende punten?

Je bent een bezielde coach, trainer, therapeut, dienstverlener of andere creatieve, intuïtieve expert. 

Je wilt dolgraag alleen nog maar je droomklanten aantrekken, maar op dit moment is je wens nog geen realiteit. 

  • Je werkt regelmatig met lastige of vervelende klanten, die jouw energie leegzuigen. Maar je werkt er toch maar mee, omdat je denkt dat het erbij hoort of je hebt het geld hard nodig.
  • Je hebt geen idee wat je moet schrijven om leuke, goed betalende klanten aan te trekken, met wie de samenwerking een feestje is. Waar moet je in hemelsnaam beginnen?
  • Je voelt je niet echt in je flow, want je werkt geregeld met klanten die eigenlijk niet helemaal bij je passen. Het liefst zou je alleen nog maar met de leukste klanten werken. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? 
  • Je vindt het lastig om teksten te schrijven die aantrekkelijk, overtuigend en verbindend zijn. Je weet wel wat je wilt, maar hoe spreek je nou je ideale klanten aan?
  • Op dit moment trek je online nog niet voldoende droomklanten aan. Je wilt graag met goed geschreven content je droomklanten aantrekken. De vraag is alleen: hoe?

Geloof me, ik snap precies waar jij mee worstelt. Ik stond namelijk ook ooit op deze plek. Zometeen vertel ik je daar meer over.

 

Gelukkig heb ik goed nieuws voor je. Je hoeft namelijk niet te worstelen. Je kunt genoeg leuke klanten aantrekken. Zodra je precies weet wie je droomklant is, trek je die ook veel makkelijker aan. Ik laat je zien hoe.

Kom in een gratis kennismakingsgesprek erachter of ik jou kan helpen

Nog niet zo lang geleden worstelde ik om genoeg leuke klanten te werven

Klanten werven ging alles behalve moeiteloos

Als tekstschrijver zocht ik via online freelance platforms naar klanten. 

 

Ik was al lang blij als ik een klant kreeg. En wie, dat maakte niet uit. Bovendien wilde ik iedereen helpen en ik was ervan overtuigd dat ik dat ook kon.

 

Veel opdrachtgevers waren simpelweg op zoek naar de goedkoopste optie. Gelukkig wist ik toch met veel moeite genoeg klanten binnen te halen die enigszins redelijk betaalden.

 

Helaas kwam het bedrag nergens in de buurt van wat ik wilde verdienen. Waardoor ik regelmatig in de stress zat over mijn inkomsten

 

Ik leefde van factuur tot factuur. 

 

Soms lukte het me maar net om de eindjes aan elkaar te knopen. En af en toe moest ik zelfs geld lenen om te overleven

 

Absoluut niet ideaal, dus. Want ik had genoeg dromen. Ik wilde een betekenisvolle business bouwen en impact maken. Ik wilde fijner wonen. Meer reizen. Meer leuke dingen doen in mijn vrije tijd. 

 

Ik zag het allemaal voor me en ik wist dat het ook in me zat. 

Hoe trek je de juiste klant aan?

Maar waarom ploeterde ik dan zo?

Waarom lukte het maar niet om mijn dromen werkelijkheid te maken?

 

Dat je een doelgroep of ideale klant “moest” kiezen, las ik in verschillende artikelen. Maar lang dacht ik, ‘heeft dat eigenlijk wel zin’

 

Ik haalde mijn informatie over ondernemen vooral bij Amerikaanse bedrijven en experts.

 

En dan dacht ik, ‘leuk, zal heus wel werken voor de immens grote Amerikaanse markt. Maar werkt dat ook voor mij, als copywriter, in het oh zo kleine Nederland? Is de markt hier niet te klein?’

 

Totdat ik geluk had en een hele leuke klant aantrok. 

 

(Nouja, geluk was het niet. Ik geloof dat het universum me een duwtje in de goede richting gaf.)

 

Een klant waar ik ook nog eens heel veel van leerde qua ondernemen.

 

Het ging om twee business coaches. Met hun bedrijf hielpen ze andere coaches, trainers en experts om een succesvol (online) bedrijf op te zetten, met meer inkomsten en vrijheid.

 

Zij hadden een duidelijke ideale klant. En ze hadden tienduizenden volgers op social media. Zo leerde ik dat er dus echt wel genoeg klanten in Nederland zijn.

 

Toch strubbelde ik nog even door. 

Ik besloot het roer om te gooien

Toen ik weer naar een lege bankrekening zat te kijken, besloot ik het roer om te gooien.

 

De situatie was niet langer houdbaar. Ik kon niet langer zo doorgaan. Er moest iets veranderen.

 

Ik koos mijn ideale klant, paste mijn website teksten aan en stelde een aantal Google ads in. 

 

En warempel, een aantal dagen later had ik al een ideale klant. 

 

SIndsdien is ondernemen nooit meer hetzelfde geweest en werk ik met veel leukere klanten die me veel beter betalen. 

 

Ik verdubbelde zelfs 2x mijn prijzen.

 

Bovendien maak ik nu veel meer impact, terwijl ik ook nog eens minder tijd en energie kwijt ben aan het werven van klanten. 

 

Ondernemen is voor mij nu véél leuker.

 

Omdat ik exclusief met mijn droomklanten werk, ervaar ik nu eindelijk die diepe voldoening.

 

Zo kan het dus ook!

 

Ik woon en werk nu al jaren vanuit Bali. Voor mij is dit de ultieme vrijheid die ik als ondernemer voor mezelf heb gecreëerd.

 

Ook jij kan meer vrijheid creëren door met je droomklanten te werken. En ook jij kan meer voldoening ervaren en meer verdienen.

 

Het begint allemaal met het ontdekken van je ideale klant.

Ik besloot het roer om te gooien en voor een droomklant te kiezen

Kom in een gratis kennismakingsgesprek erachter of ik jou kan helpen

Stel je eens voor dat jij bepaalt met wie je wilt werken.

Je mag de leukste klanten uitkiezen. En er zijn altijd meer dan genoeg van dit soort klanten...

Wie zou je kiezen?

Wat zou het voor jou als ondernemer betekenen?

Hoe geweldig zou het zijn?

Weet exact wat je moet schrijven om je droomklanten aan te trekken

Met een duidelijk profiel en persona van je droomklant, weet je voortaan altijd hoe je jouw droomklanten het beste benadert.

 

Je weet:

  • hoe je het beste op de belevingswereld van je droomklanten aansluit, zodat ze zich begrepen, gehoord en gezien voelen;
  • hoe je ze kan helpen om hun grootste angsten en bezwaren los te laten, zodat hun verlangen om te groeien groter is dan hun huidige comfortzone;
  • hoe je ze op een prettige manier verleidt en in extase brengt, zodat ze niets liever doen dan voor jou kiezen;
  • hoe je op een integere, ethische en authentieke manier voor verbinding met je droomklanten zorgt;
  • hoe je laat zien dat jij de beste persoon bent om mee samen te werken. Zonder nare, gladde, pusherige verkooppraatjes.

Je kunt nu alles wat je doet beter op je ideale klanten afstemmen: je aanbod, je marketing, je teksten. Logisch dat dit meer resultaat oplevert!

 

Sowieso zorgt de juiste focus alleen al voor meer klanten, omdat je nu ook de wet van aantrekkingskracht voor je laat werken. Wat je aandacht geeft, groeit.

 

De eerste keer dat ik dit met een klant deed, ontstond er al snel magieWant een paar dagen later had ze al een afspraak met een ideale klant. Nog voordat ze haar teksten had veranderd! Dit is wat je met helderheid over je ideale klant kan bereiken.

Werf de klanten die het beste bij je passen

Schrijf perfect afgestemde teksten

Je weet precies waar je ideale klant mee worstelt en waar ze naar verlangt. Daarom kun jij perfect afgestemde content schrijven (en je kunt een perfect matchend aanbod creëren).

Werk met je droomklanten

Je werkt met je favoriete klanten, die je helemaal zelf mag uitkiezen. Je klanten zijn zó leuk dat je ze haast gratis zou willen helpen (maar dat doe je niet, je kent je waarde). Hoe fijn kan het zijn?

Word de go-to expert

Je kunt je profileren als de ultieme expert in jouw vakgebied voor je ideale klant. Mensen werken liever met een specialist die uitblinkt op één gebied dan een generalist die alles een beetje kan. 

Maak meer winst

Juist omdat jij dé expert bent en omdat je een superfijne band met je klanten hebt, zijn ze bereid je meer te betalen. Zonder gezeur en gedoe. En ze verwijzen je maar al te graag door. 

Creëer meer vrijheid

Je bent minder tijd kwijt aan je marketing, omdat je veel beter weet hoe je jouw ideale klanten bereikt en hoe je boodschap trefzeker bij ze aankomt. Je communicatie wordt veel eenvoudiger en effectiever.

Filter de lastige klanten eruit

De klanten die helemaal niet bij je passen melden zich niet meer, omdat ze zich niet aangesproken voelen. Zo filter je zonder moeite de lastige klanten er bij voorbaat al uit!

Trek je droomklanten als een magneet aan

Schrijf de beste teksten

Wanneer je glashelder weet wie jouw droomklant is, schrijf je veel eenvoudiger teksten waarmee je ze als een magneet aantrekt.

 

Als je ideale klant het gevoel heeft dat jouw content écht voor haar bestemd is, dan creëer je die magische verbinding die je zoekt.

 

En als je na een tijdje bij je ideale klanten bekend staat als dé expert, dan komen klanten vanzelf naar jou toe omdat ze dolgraag met jou willen werken. Zo trek je op de automatische piloot klanten aan.

Schrijf teksten waarmee je jouw droomklant aantrekt
Geef je marketing een boost

Geef je marketing een boost

Je weet waar je klant online uithangt, en wat zijn eigenschappen en interesses zijn. Je stemt nu zonder moeite jouw marketingacties volledig op je klant af. 

 

Je kunt bijvoorbeeld jouw advertenties veel gerichter serveren. Zo behaal je gemakkelijk meer resultaat voor minder kosten.  

 

Bovendien creëer je in (verkoop)gesprekken met je ideale klant veel sneller verbinding, omdat je precies weet waar je klant mee worstelt en wat zijn diepste verlangens zijn.  

Geef meer en ontvang meer

Door alleen nog maar met je ideale klanten te werken, wordt je steeds beter in wat je doet. 

 

Je kunt meer betekenen voor je droomklanten en bereikt in een kortere tijd fantastische resultaten.

 

De kans is groot dat je jouw tarieven wilt verhogen, omdat je meer zelfvertrouwen ontwikkelt in jouw waarde. Bovendien kun je de tarieven verhogen zonder dat je ideale klanten daar moeite mee hebben. Ze zijn volledig bereid om te betalen wat jij waard bent! 

Geef meer en ontvang meer

Kom in een gratis kennismakingsgesprek erachter of ik jou kan helpen

Wat houdt dit aanbod precies in?

  • 1 diepgaande Zoom-sessie (+ opname)
  • Vragenlijst voor je klantprofiel (waar je feedback op krijgt)
  • Samen ontwerpen we je ideale klantpersona (op basis van je klantprofiel)
  • Lege templates (als je zelf een nieuw profiel of persona wilt maken)
  • Feedback op je website teksten of andere content (zodat je nu woest aantrekkelijke teksten schrijft)

Dit is wat je krijgt van me

Deze droomklant sessie zit bomvol waarde.

 

Je krijgt van mij een aantal templates en een vragenlijst, waarmee we jouw ideale klant verhelderen. De vragenlijst is super uitgebreid en laat geen steen omgekeerd. Uiteindelijk gebruiken we al die informatie om je droomklant als persona op 1 a4’tje vast te leggen (zie afbeelding hierboven). 

 

Dit doen we samen tijdens een diepgaande Zoom-sessie van 1 uur. Nu heb je helder wie je aan wilt trekken. Dat alleen al is goud waard.

 

Oók nemen we tijdens het gesprek jouw website (of andere teksten) door. 

 

Je krijgt van mij feedback en tips om je teksten verbeteren, zodat je de kans vergroot om je droomklanten ook echt aan te trekken. 

 

Na het gesprek ga ik voor jou aan de slag om er een mooi rapport van te maken. Je krijgt van mij het ingevulde klantpersona, maar ook een leeg template als je zelf nog een aantal persona’s wilt maken.

 

Je krijgt mijn beste tips en feedback op een rijtje, zodat je direct je website teksten kunt (laten) aanpassen. Dat levert je potentieel vele nieuwe droomklanten op. 

 

Je krijgt een opname van het Zoom-gesprek, zodat je hier altijd nog naar kunt kijken.

 

Het beste: je hebt nu het hele proces geleerd en weet hoe je een ideale klant bepaalt. Je ideale klant staat niet voor altijd vast. Die verandert en groeit namelijk met jou en je aanbod mee.

 

Bovendien leer je regelmatig meer over je ideale klant. Zie je ideale klantprofiel en -persona daarom vooral als een levend document, waarin je wanneer nodig aanpassingen maakt.

 

Je gaat hier dus ongetwijfeld zelf nog mee aan de slag.

 

Daarom heb je de rest van je ondernemersleven profijt van deze droomklant sessie.

Kom in een gratis kennismakingsgesprek erachter of ik jou kan helpen

Wat houdt je tegen om niet NU voor je droomklant en droombusiness te gaan?

Klinkt dit allemaal hartstikke mooi, maar twijfel je of dit wel geschikt voor jou is? Zie je het nut van een duidelijke keuze voor jouw droomklant wel in, maar houdt iets je nog tegen om er vol voor te gaan

 

Mocht je weerstand hebben tegen het bepalen van je ideale klant, dan begrijp ik dat wel hoor.

 

Ik weet namelijk precies wat jou tegenhoudt:

  • Je bent bang dat je juist minder klanten krijgt. Dat je een hoop potentiële klanten misloopt door ze uit te sluiten.
  • Je bent bang dat er simpelweg niet genoeg ideale klanten zijn of dat je ze niet kunt bereiken.
  • Je hebt een groot hart en wilt zo graag iedereen helpen en daarom kies je een grote doelgroep.
  • Je bent bang om de verkeerde klant te kiezen.
  • Je denkt dat je geen uitgebreid profiel van je ideale klant nodig hebt. Je weet het op gevoel wel.

Ik dacht dit vroeger óók allemaal. Maar nu weet ik dat geen enkel punt klopt.

 

Door te kiezen trek je juist méér klanten aan. En ook nog eens leukere klanten. Juist door niet te kiezen sluit je bijna iedereen uit. Want dan spreek je niemand écht aan.

 

Van bijna iedere groep ideale klanten zijn er wel genoeg. Als ik kijk naar mijn ideale klant, daar zijn er echt duizenden van. 

 

En wat maakt het nou uit als je de verkeerde ideale klant kiest? 

 

Je mag toch fouten maken. Daar leer je van. Zo kom je weer dichterbij je echte ideale klant. Het is niet alsof je eraan vastzit. 

 

En zelfs als jij denkt het uit je hoofd of op gevoel wel te weten, dan zul je erachter komen dat je nog véél meer over je ideale kunt kunt leren dan je denkt. Tenminste, als je er serieus mee aan de slag gaat

 

Ik nodig je met heel mijn hart uit om dat nu bij mij te doen.

Kom in een gratis kennismakingsgesprek erachter of ik jou kan helpen